Jim Dunlop: Quale era ellu è chì hà fattu per a musica?

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  Chì 26, 2022

Sempre l'ultimi attrezzi è trucchi di chitarra?

Iscriviti à a newsletter di l'aspiranti chitarristi

Useremu solu u vostru indirizzu email per a nostra newsletter è rispettemu u vostru privacidad

ciao, mi piace à creà cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettate micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a mo propria, ma se truvate i mo cunsiglii utili è finisci per cumprà qualcosa chì ti piace attraversu unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissioni senza costu extra per voi. Sapè ne di più

Jim Dunlop hè un ingegnere americanu-scozzese è u fundatore di Dunlop Manufacturing, Inc., un fabricatore leader di accessori musicali è unità di effetti.

Basatu in Benicia, California, Dunlop hà iniziatu a so cumpagnia in u 1965 cum'è una piccula operazione di casa.

Oghje, hè diventatu un grande fabricatore di attrezzatura musicale, grazia à l'acquisizioni di Dunlop di marche famose cum'è Chianci à u Babbu, MXR è Way Huge.

Chì era Jim Dunlop

I MUVRINI


James C. Dunlop, cumunimenti cunnisciutu cum'è Jim Dunlop, era un omu d'affari innovatore è premiatu chì hà aiutatu à furmà u futuru di a musica attraversu a creazione è u sviluppu di alcuni di i so prudutti più ricunnisciuti. Hà fundatu Dunlop Manufacturing, Inc., in u 1965 cù a missione di rende i strumenti musicali più accessibili à tutti i livelli di musicisti. Da a so invenzione rivoluzionaria di u pedale wah-wah "crybaby" à a so linea completa di guardie, cinturini è altri accessori - i prudutti Dunlop sò diventati cumpunenti integrali in parechji rigs di chitarristi prufessiunali. In questu articulu esploreremu quale era Jim Dunlop è ciò chì hà ottenutu per a musica prima di a so morte in 2013 à l'età di 80 anni.

Prima vita

Jim Dunlop, nome veru James D. Dunlop Jr., hè natu u 9 di lugliu di u 1942 in Edimburgo, in Scozia. Hè statu criatu in una famiglia musicale, cù a so mamma chì era un maestru di pianoforte, è u so babbu un trombettista di jazz. Crescendu, Jim era circundatu da a musica è era questu ambiente chì eventualmente forma a so carriera.

Fondo A Famiglia


James Dunlop hè natu u 29 d'Agostu, 1958 in Glasgow, Scozia. Era u più vechju di trè figlioli nati da i so genitori, William è Esther Dunlop. U so babbu avia un fish and chips shop mentre a so mamma era una casalinga. Jim avia dui fratelli, Michael è Brian; tramindui eranu appassiunati amatori di musica cum'è u so fratellu maiò.

Jim hà assistitu à a Scola di Robert Gordon in Aberdeen prima di iscrizzione à l'Università di Stirling per perseguite più studii in amministrazione cummerciale. À a ghjovana età hà cuminciatu à manifestà un entusiasmu per a musica chì diventò prestu a so forza motrice in a vita. À l'università, hà ghjucatu u bassu cù parechje bandi di blues è hà furmatu relazioni strette cù altri musicisti in crescita intornu à ellu - alcuni di i quali anu avutu successu cummerciale.

A carriera musicale di Jim hà iniziatu prestu quandu hà assicuratu un travagliu in a divisione G&L (Guitars & Longhorns) di Rosetti Music, chì fabricava amplificatori è altoparlanti per i pruduttori di musica cum'è Marshall Amplification è Fender Musical Instruments Corporation (FMIC). Duranti stu tempu, Jim hà acquistatu cunniscenze nantu à a produzzione di pedali di effetti di chitarra è di chitarra stessu - un spaziu di sapè fà chì eventualmente hà guadagnatu un postu in a storia di u rock 'n' roll quandu hà fundatu a so propria cumpagnia "Jim Dunlop Manufacturing Inc" (JDM) in 1965.

Education


Jim Dunlop hè natu in Glasgow, in Scozia in u 1948. Hà avutu un forte interessu in l'ingenieria, chì dopu s'ampara una volta chì hà principiatu a so carriera cum'è innovatore musicale. Dopu à abbandunà a scola, s'hè iscrittu à l'Università di Strathclyde in Glasgow per studià ingegneria meccanica, graduendu cù onori dopu quattru anni di studiu.

Dunlop hà unitu dopu à a Bassoon Industrial Company Ltd. induve applicò u so diploma à cuncepimentu di arnesi è prudutti per l'industria agricula. In u 1972, Dunlop hè stata offerta un travagliu in Corby Trouser Press vicinu è si trasfirìu à Paisley; Pigliendu u rolu di assistente ingegnere di designu quì, hà cuminciatu à sperimentà idee di cuncepimentu per strumenti musicali è prudutti d'accessori. A so prima invenzione hè stata un supportu per chitarra migliuratu; questu hè diventatu cunnisciutu cum'è a famosa scelta "Tortex" è hè stata populari trà i chitarristi per decennii finu à ch'ella hè stata interrotta in 2020.

carrèra

Jim Dunlop era un innovatore in u mondu di a musica, cumminendu constantemente idee creative cù sapè tecnicu per creà prudutti unichi. Cuminciò a so carriera in a musica creendu una seria di pickups è pedali chì cambiavanu u sonu di a chitarra elettrica. I so disinni innovatori riuniscenu soni classici è tecnulugia muderna cun un focusu nantu à a qualità. A so carriera hà aiutatu à furmà u sonu di a musica muderna.

Carattaristiu



Jim Dunlop hè largamente ricunnisciutu per u so travagliu in l'industria di a musica, da a cuncepimentu è a fabricazione di a serie d'accessori firmati di l'equipaggiu musicale à a gestione di bandi maiò. Ma prima di tuttu ciò, Jim Dunlop hà passatu per un periodu di educazione è perfeziona u so articulu.

Natu in Paisley, in Scozia, Dunlop avia sviluppatu un interessu per a musica à a ghjovana età - entra in un cuncorsu à u Young Scottish Music Festival locale quandu avia solu 11 anni. Cuntinuò à assistisce à l'Università di Strathclyde in Glasgow induve hà guadagnatu struzzioni in ingegneria elettronica, dopu trasferitu à l'Università Heriot-Watt per finisce u so diploma.

Dopu avè graduatu l'università cun un diploma di Honors è andatu à travaglià cum'è ingegnere di sonu in BBC Radio Scotland, Dunlop hà eventualmente apertu u so propiu magazinu di riparazione per strumenti musicali è amplificatori chjamati VIP Sound Services. Duranti stu periodu, hà pigliatu a so sperienza universitaria cù a cunniscenza accumulata da i tecnichi di riparazione prufessiunali in tutta l'Europa è u Giappone per acquistà novi cumpetenze chì custruiscenu a basa per e cose chì venenu dopu - in particulare quandu Dunlop hà iniziatu à spicializà in a custruzzione di pedali di effetti di chitarra persunalizati per i clienti cum'è membri di i gruppi U2, Deep Purple è Pink Floyd.

Cumpagnia di fabricazione Dunlop


Jim Dunlop hà fundatu a Dunlop Manufacturing Company in u 1965. Situata in Benicia, California, a marca hà pruduciutu stampi persunalizati di e cinture di guitare di Dunlop prodotte in massa. Questi accessori sò diventati cusì populari chì sò stati chjamati unu di i Top Ten Music Products o Companies di Tutti i Tempi da Rhythm Magazine in 2006. Dopu à stu successu iniziale, Jim hà cuntinuatu à espansione l'offerta di a cumpagnia per include strings, string slides, capos, slides, amps è altri effetti.

Dunlop hà ancu cullaburatu cù alcuni di i più grandi musicisti in l'industria rock cum'è Jimi Hendrix è Kurt Cobain per sviluppà i so prudutti di firma. Questu hè statu fattu per l'appruvazioni di l'artisti è furnisce l'accessu à l'articuli unichi per i cunsumatori in u mondu. Finu à questu ghjornu, JDMC cuntinueghja à pruduce prudutti innovatori per i musicisti prufessiunali è dilettanti.

In più di a fabricazione di accessori di guitare, Jim Dunlop hà ancu fattu un travagliu di carità eccezziunale attraversu u Jim Dunlop Benevolence Fund chì hà u scopu di utilizà l'educazione musicale cum'è un agente per u cambiamentu suciale in e cumunità in tutta l'America. A fundazione furnisce materiale è strumenti educativi à i zitelli chì anu interessatu à a musica, ma ùn li ponu permette ; cusì furnisce più opportunità per a crescita persunale di i zitelli attraversu a maestria musicale.

Legacy



L'eredità di Jim Dunlop vive oghje, cum'è u so travagliu di pioniere spannò da sviluppi in corde, picks è fingerboards à i so invenzioni più riesciuti, a linea MXR di pedali d'effetti. Dunlop Manufacturing hà cuntinuatu à custruisce nantu à u successu di i prudutti originali di l'innovatore, è hà liberatu novi articuli per cumplementarii i so disinni amati. In più di fà pedali di effetti per i chitarristi di tutti i livelli, Jim Dunlop hè stata rispunsevuli di creà alcuni di i migliori strumenti è accessori per i bassisti in u globu.

Al di là di creà prudutti per i musicisti, Jim Dunlop hà restituutu à l'industria chì l'avia datu tantu successu. Era attivu in furnisce supportu è educazione à i luthiers è i tecnichi di riparazione di strumenti in tuttu l'America di u Nordu è l'Europa cù seminarii, tour di fabbrica è dimostrazioni di produttu. A so dedizione infaticabile li hà guadagnatu premii cum'è un dutturatu onorariu da Berklee College of Music, è ancu induzioni in u Canadian Music Hall Of Fame è Rock & Roll Hall Of Fame.

Cù una storia di successu in a tecnulugia di musica chì si trova trà i metudi tradiziunali di l'ingegneria di i sistemi è l'esperimentu elettricu, Jim Dunlop hà lasciatu una marca indelebile nantu à i chitarristi di u mondu prima di a so morte in u 2009 - è fora. In ricunniscenza di sta carriera illustre à l'avanguardia di a tecnulugia musicale, Jim Dunlop hà ricevutu menzioni d'onore da a rivista Guitar Player chì hà publicatu un articulu tributu chì celebrava u travagliu di a so vita pocu dopu a so morte. Finu à questu ghjornu, sia l'artisti prufessiunali chì anu ottenutu successu cummerciale è ancu i dilettanti all-stars sò sempre ispirati da e so creazioni musicali chì anu arricchitu a vita dapoi u so principiu più di quattru decennii fà.

Cuntributi maiò à a musica

Jim Dunlop era un attore chjave in l'industria di a musica, rivoluzionandu u ghjocu cù i so invenzioni è i prudutti innovatori. I so invenzioni è e creazioni anu rivoluzionatu a manera di pensà è interagisce cù i strumenti chì ghjucemu. I so prudutti sò diventati strumenti essenziali per parechji musicisti prufessiunali è dilettanti. Fighjemu un pocu di i più grandi cuntributi ch'ellu hà fattu à a musica.

Sviluppu di u Pedale Wah-Wah


In u 1967, Jim Dunlop hà liberatu l'uriginale Clyde McCoy Cry Baby Wah-Wah Pedal, chì hà avutu un impattu maiò in l'industria. Per popularizà a tecnulugia in a musica, hà apertu novi soni è idee chì sò stati aduttati da artisti di ogni tipu.

L'idea di u pedale hè natu da a tecnica di bassu parlante di Rodney Mullen da i so successi cum'è "Ain't That A Shame" di Fats Domino è hà cuminciatu à esse vistu più largamente quandu Jimi Hendrix hà popularizatu u sonu cù u Dunlop Wah-Wah Pedal. A cumpagnia hè stata acquistata da Dunlop Manufacturing in u 1967, chì hà incorporatu e so innuvazioni, cum'è una vita di bateria più longa è un veru bypass switching in a so versione di u pedale.

L'intruduzione di stu pedale hà permessu à l'amplificatori di pruduce assai più sustain è signali di chitarra distorti senza sopravvivere u so sonu. I cumpratori puderanu cambià trà i soni lisci è tremuli cù un semplice stomp di u pede, rendendu i so spettaculi live più versatili chè mai.

Parechji altri tipi di pedali di effetti sò stati creati in basa di questa idea - phasers, flangers, pitch shifters - chì portanu à più pussibulità creativi in ​​a produzzione musicale chì sò sempre studiati è esplorati oghje. U Pedale Wah-Wah cuntinueghja à esse usatu da i musicisti in tutti i generi à fiancu di diversi pedali multi-effetti equipati di numerosi toni chì aghjunghjenu texture à ogni traccia o performance individuale.

Introduzione di u Cry Baby Pedal


Jim Dunlop era forse più cunnisciutu per a so invenzione di u Cry Baby, un pedale wah-wah per a chitarra elettrica. L'effettu era statu utilizatu prima, ma u so designu wah-wah elettronicu hà migliuratu drasticamente nantu à a versione meccanica originale. Hà sviluppatu u pedale in una ricerca di un tonu più affidabile è stabile di ciò chì era dispunibule oghje. Hè diventatu rapidamente populari cù i chitarristi rock è funk, è diventò una parte essenziale di parechji altri generi musicali cum'è soul è blues. Finu à questu ghjornu, u Cry Baby cuntinueghja à esse unu di i pedali più iconichi di u mercatu è hè statu utilizatu in innumerevoli registrazioni da chitarristi è bandi leggendari in u mondu. Senza stu pezzu rivoluzionariu di l'equipaggiu, hè difficiule d'imagine chì alcune di queste canzoni sò create. In più di u so successu tecnulugicu più populari, Jim Dunlop hà ancu cuntribuitu significativamente à migliurà a tecnulugia di scelta chì ghjucanu u sensu è a durabilità cù materiali di nylon; duie innovazioni chì cuntinueghjanu à influenzà i chitarristi oghje.

Sviluppu di i Pedali di Effetti MXR


In u 1972, Jim Dunlop era occupatu à creà pedali di effetti per i musicisti. A so invenzione, u MXR Dyna Comp Pedal, hè statu u primu pedale pruduttu in massa di u so tipu è hà permessu à i musicisti di pudè aghjunghje variazioni di tonu à u so sonu quandu ghjucanu. A corsa iniziale hè custituita solu di 5 versioni di effetti; Flanger, Reverb, Delay / Echo, Phase Shifter è Distortion. Hè rivoluzionatu i soli di chitarra, permettendu à i chitarristi di cuntrullà megliu u so sonu mentre ghjucanu, postu chì avianu più cuntrollu di l'espressione.

U più famosu à l'epica era un mudellu di pedale cunnisciutu cum'è MXR-107 Phase 90 chì eventualmente diventenu un standard di l'industria utilizatu in tuttu u spettaculu live è a registrazione di studio. Questu hà marcatu una cuntribuzione maiò à a produzzione musicale chì hà trascendendu generazioni è cuntinueghja à furmà a musica oghje in i dui usi creativi chì varienu da i soni di effetti speciali à i pedali di distorsioni di modulazione utilizati in a musica metal. L'influenza di i pedali di effetti MXR nantu à a musica rock è metale hè inconfundibile, postu chì hà lasciatu una impressione in l'industria elettronica populari per decennii.

cunchiusioni


In cunclusioni, Jim Dunlop era un visionariu in u mondu di a musica chì hà rivoluzionatu a manera di ghjucà i chitarristi. I so prudutti innovatori sò stati utilizati in parechji rigs di guitare in tuttu l'anni è anu purtatu u rock and roll à un novu livellu. U so nome famosu in u mondu resterà cunnisciutu in a cumunità musicale per l'anni à vene, è hà lasciatu un impattu durabile micca solu à i chitarristi, ma à tutti i musicisti.

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Neaera è un marketer di cuntenutu, babbu, è mi piace à pruvà novi equipaghji cù a chitarra à u core di a mo passione, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2020. per aiutà i lettori fideli cù cunsiglii di registrazione è chitarra.

Verificate mi in Youtube induve pruvu tuttu questu attrezzu:

Guadagnu di microfonu vs vulume Segui