Marshall: Storia di a marca Amp Iconic

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  Chì 3, 2022

Sempre l'ultimi attrezzi è trucchi di chitarra?

Iscriviti à a newsletter di l'aspiranti chitarristi

Useremu solu u vostru indirizzu email per a nostra newsletter è rispettemu u vostru privacidad

ciao, mi piace à creà cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettate micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a mo propria, ma se truvate i mo cunsiglii utili è finisci per cumprà qualcosa chì ti piace attraversu unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissioni senza costu extra per voi. Sapè ne di più

Marshall hè unu di i più iconichi amp marche in u mondu, cunnisciuti per i so amplificatori high-gain utilizati da alcuni di i più grandi nomi in u rock è u metale. I so amplificatori sò ancu assai ricercati da i chitarristi in tutti i generi. Allora induve tuttu principia ?

Marshall Amplification hè una cumpagnia britannica cù amplificatori di chitarra trà i più ricunnisciuti in u mondu, cunnisciuti per u so "crunch", cuncipitu da Jim Marshall dopu chì i chitarristi cum'è Pete Townshend si lamentavanu chì l'amplificatori di chitarra dispunibuli mancavanu di voluminu. Producenu ancu parlanti armadi, è, avè acquistatu Natal Drums, tamburi è bongos.

Fighjemu ciò chì sta marca hà fattu per diventà cusì successu.

Logo Marshall

A Storia di Jim Marshall è i so Amplificatori

Induve tuttu principia

Jim Marshall era un batterista di successu è maestru di tamburinu, ma vulia fà più. Allora, in u 1962, hà apertu una piccula buttrega in Hanwell, Londra, chì vende tamburi, cimbali è accessori di tamburi. Hà datu ancu lezioni di tamburinu.

À l'epica, l'amplificatori di chitarra più populari eranu i caru amplificatori Fender impurtati da i Stati Uniti. Jim vulia creà una alternativa più economica, ma ùn avia micca l'esperienza di l'ingegneria elettrica per fà ellu stessu. Cusì, hà dumandatu l'aiutu di u so riparatore, Ken Bran, è Dudley Craven, un apprendista EMI.

I trè anu decisu di utilizà l'amplificatore Fender Bassman com'è mudellu. Dopu parechji prototipi, anu creatu u "Marshall Sound" in u so sestu prototipu.

L'amplificatore Marshall hè natu

Jim Marshall hà allargatu a so attività, hà assuciatu disinfettori è hà cuminciatu à fà amplificatori di chitarra. I primi 23 amplificatori Marshall eranu un successu cù i chitarristi è i bassisti, è alcuni di i primi clienti includenu Ritchie Blackmore, Big Jim Sullivan è Pete Townshend.

L'amplificatori Marshall eranu più prezzu di l'amplificatori Fender, è avianu un sonu diversu. Anu utilizatu valvule ECC83 di più altu guadagnu in tuttu u preamplificatore, è avianu un filtru capacitore / resistore dopu à u cuntrollu di u voluminu. Questu hà datu l'amplificatore più guadagnu è hà aumentatu e frequenze treble.

U Marshall Sound hè quì per stà

L'amplificatori di Jim Marshall sò diventati sempri più populari, è musicisti cum'è Jimi Hendrix, Eric Clapton è Free l'anu utilizatu in u studiu è in scena.

In u 1965, Marshall hà fattu un accordu di distribuzione di 15 anni cù a cumpagnia britannica Rose-Morris. Questu li dete a capitale per espansione e so operazioni di fabricazione, ma ùn era micca assai à a fine.

Tuttavia, l'amplificatori di Marshall sò diventati alcuni di i più ricercati è populari in l'industria. Sò stati utilizati da alcuni di i più grandi nomi di a musica, è u "Marshall Sound" hè quì per stà.

L'incredibile viaghju di Jim Marshall: Da Tubercular Bones à Rock 'n' Roll Legend

A Rags to Riches Tale

James Charles Marshall hè natu una dumenica in u 1923 in Kensington, Inghilterra. Sfurtunatamente, hè natu cù una malatia debilitante chjamata osse tubercular, chì facia i so osse cusì fragili chì ancu una semplice caduta puderia rompe. Cum'è u risultatu, Jim hè statu invucatu in un cast di gesso da i caviglie à i so ascelle da l'età di cinque anni finu à l'età di dodici anni è mezu.

Da Tap Dancing à Drumming

U babbu di Jim, un anticu campionu di pugilatu, vulia aiutà à Jim à rinfurzà e so gambe debuli. Allora, l'hà iscrittu à i corsi di claquette. Pocu sapianu, Jim avia un sensu notevuli di ritmu è una voce di cantu eccezziunale. In u risultatu, hè stata offerta a pusizione di cantu principali in una banda di ballu di 16 pezzi à l'età di 14 anni.

Jim hà ancu piaciutu di ghjucà nantu à a batteria di a banda. Era un batterista autodidatta, ma e so cumpetenze impressiunanti li valìanu cuncerti cum'è batterista di cantu. Per fà u so ghjocu, Jim hà pigliatu lezioni di tamburinu è diventò prestu unu di i migliori batteristi di l'Inghilterra.

Insegnà a prossima generazione di rockers

E cumpetenze di tamburinu di Jim eranu cusì impressiunanti chì i zitelli cuminciaru à dumandà à ellu per lezioni. Dopu qualchì dumanda persistente, Jim hà finalmente cedutu è hà cuminciatu à insignà lezioni di tamburinu in casa soia. Prima ch'ellu sapia, avia 65 pupulari à settimana, cumpresu Micky Waller (chì hà continuatu à ghjucà cù Little Richard è Jeff Beck) è Mitch Mitchell (chì hà truvatu fama cù Jimi Hendrix).

Jim hà ancu cuminciatu à vende kit di tamburi à i so allievi, cusì hà decisu di apre a so propria tenda di vendita.

L'apprezzazione di Jimi Hendrix per Jim Marshall

Jimi Hendrix era unu di i più grandi fan di Jim Marshall. Una volta hà dettu:

  • Un'altra cosa di Mitch [Mitchell] hè chì era quellu chì m'hà presentatu à Jim Marshall, chì ùn era micca solu un espertu di batteria, ma u tippu chì facia i migliori amplificatori di chitarra in ogni locu.
  • L'incontru cù Jim hè statu più bellu per mè. Era cusì un sollievu di parlà à qualchissia chì cunnosce è si preoccupa di u sonu. Jim m'hà veramente ascoltatu quellu ghjornu è hà rispostu assai dumande.
  • Amu i mo amplificatori Marshall: ùn sò nunda senza elli.

A storia di i primi mudelli di amplificatori

U Bluesbreaker

Marshall era tutta di risparmià soldi, cusì cuminciaru à acquistà pezzi da u Regnu Unitu. Questu hà purtatu à l'usu di trasformatori Dagnall è Drake-made è un cambiamentu à a valvula KT66 invece di u tubu 6L6. Pocu sapianu, questu daria à i so amplificatori una voce più aggressiva, chì hà attiratu rapidamente l'attenzione di i ghjucatori cum'è Eric Clapton. Clapton dumandò à Marshall per fà un amplificatore combo cù tremolo chì puderia mette in u boot di a so vittura, è hè natu l'amplificatore "Bluesbreaker". Questu amplificatore, cù u so 1960 Gibson Les Paul Standard (u "Beano"), hà datu à Clapton u so famosu tonu nantu à l'album 1966 di John Mayall & the Bluesbreakers, Bluesbreakers with Eric Clapton.

U Plexi è u Marshall Stack

Marshall hà publicatu una versione 50-watt di u Superlead 100-watt cunnisciutu cum'è u Model 1987. Dopu, in u 1969, anu cambiatu u disignu è rimpiazzatu u pannellu di plexiglass cù un pannellu frontale di metallo spazzolatu. Stu disignu hà pigliatu l'attenzione di Pete Townshend è John Entwistle di The Who. Vulenu più voluminu, cusì Marshall hà designatu u classicu amplificatore di valvula 100-watt. Stu disignu includeva:

  • Duppià u numeru di valvole di output
  • Aghjunghjendu un trasformatore di putenza più grande
  • Aghjunghjendu un trasformatore di output extra

Stu disignu hè stata postu nantu à un armariu di 8 × 12 inch (chì hè statu rimpiazzatu dopu da un paru d'armarii di 4 × 12 inch). Questu hà datu nascita à u stack Marshall, una maghjina icònica per u rock and roll.

Passà à i valvole EL34

A valvula KT66 era diventata più caru, cusì Marshall hà cambiatu à e valvole di staggione di putenza Mullard EL34 di fabricazione europea. Queste valvole anu datu à Marshalls una voce ancu più aggressiva. In u 1966, Jimi Hendrix era in a buttrega di Jim per pruvà l'amplificatori è e chitarre. Jim Marshall s'aspittava à Hendrix per pruvà à ottene qualcosa per nunda, ma à a so sorpresa, Hendrix hà prupostu di cumprà l'amplificatori à u prezzu di vendita se Jim li furnisce un supportu per elli in u mondu. Jim Marshall accunsentì, è l'equipaggiu di a strada di Hendrix hè statu furmatu in a riparazione è u mantenimentu di l'amplificatori Marshall.

Amplificatori Marshall di a mità di l'anni 1970 è 1980

I JMP

L'amplificatori Marshall di a mità di l'anni 1970 è 1980 eranu una nova razza di mostri di tonu! Per fà a produzzione più faciule, anu cambiatu da a manu à i circuiti stampati (PCB). Questu hà risultatu in un sonu assai più luminoso è aggressivu cà l'amplificatori EL34 di u passatu.

Eccu un riassuntu di i cambiamenti accaduti in u 1974:

  • "mkII" hè statu aghjuntu à u nome "Super Lead" in u pannellu posteriore
  • "JMP" ("Produtti Jim Marshall") hè statu aghjuntu à a manca di l'interruttore di putenza nantu à u pannellu frontale
  • Tutti l'amplificatori venduti in i Stati Uniti è u Giappone sò stati cambiati à u General Electric 6550 assai più robustu invece di u tubu di output EL34.

In u 1975, Marshall hà introduttu a serie "Master Volume" ("MV") cù u 100W 2203, seguita da u 50W 2204 in u 1976. Questu era un tentativu di cuntrullà u livellu di u voluminu di l'amplificatori mentre mantenenu i toni di distorsioni overdriven chì era diventatu. sinonimu di a marca Marshall.

JCM800

A serie JCM800 di Marshall era u prossimu passu in l'evoluzione di i so amplificatori. Era cumpostu di u 2203 è 2204 (100 è 50 watts rispettivamente) è u 1959 è 1987 di u voluminu Super Lead non maestru.

U JCM800s hà avutu un cuntrollu di volume duale (un guadagnu di preamplificatore è un voluminu maestru) chì permette à i ghjucatori di ottene u sonu "Cranked Plexi" à volumi più bassi. Questu hè statu un successu cù attori cum'è Randy Rhoads, Zakk Wylde è Slash.

Serie di Ghjubile d'argentu

1987 hè statu un grande annu per l'amplificatori Marshall. Per celebrà 25 anni in l'affari di l'amplificatori è 50 anni in a musica, anu liberatu a serie Silver Jubilee. Include u 2555 (100 watt head), 2550 (50 watt head) è altri numeri di mudellu 255x.

L'amplificatori Jubilee sò stati basati assai nantu à i JCM800 di u tempu, ma cù uni pochi di funzioni extra. Questi includenu:

  • Commutazione a mità di putenza
  • Copertura d'argentu
  • Faceplate di culore d'argentu brillanti
  • Placca commemorativa
  • Disegnu "Semi-split channel".

Questi amplificatori sò stati un successu cù i ghjucatori chì vulianu ottene u tonu classicu di Marshall senza avè da manighjà u voluminu.

Modelli di Marshall Mid-80s à 90s

Cumpetizione da i Stati Uniti

À a mità di l'anni 80, Marshall hà cuminciatu à affruntà una dura cumpetizione di cumpagnie di amplificatori americani cum'è Mesa Boogie è Soldano. Marshall hà rispostu intruducendu novi mudelli è funziunalità à a gamma JCM800, cum'è u "canal switching" operatu da u pede chì permette à i ghjucatori di cambià trà i toni puliti è distorti cù a pressione di un buttone.

Questi amplificatori avianu più guadagnu di preamplificatore chì mai, grazia à l'intruduzioni di diode clipping, chì aghjunghjenu distorsioni supplementari à u percorsu di u signale, simili à aghjunghje un pedale di distorsione. Questu significava chì i JCM800s di split-channel anu avutu u più altu guadagnu di qualsiasi amplificatore Marshall, è parechji ghjucatori sò stati sconvolti da a distorsione intensa chì anu pruduttu.

Marshall passa à u statu solidu

Marshall hà ancu cuminciatu à sperimentà cù amplificatori di u statu solidu, chì diventenu sempre più megliu per via di l'avanzamenti tecnologichi. Questi amplificatori à u statu solidu sò stati un successu cù i chitarristi d'entrata chì vulianu ghjucà a listessa marca di amplificatore cum'è i so eroi. Un mudellu particularmente successu era a serie combo Lead 12/Reverb 12, chì presentava una sezione di preamplificatore simile à u JCM800 è una sezione di output di sonu dolce.

Billy Gibbons di ZZ Top hà ancu usatu questu amplificatore in u record!

Serie JCM900

In l'anni 90, Marshall hà liberatu a serie JCM900. Sta serie hè stata ben accolta da i ghjucatori più ghjovani assuciati cù pop, rock, punk è grunge, è presentava più distorsioni chè mai.

A linea JCM900 avia trè varianti:

  • I mudelli 4100 (100 watt) è 4500 (50 watt) "Dual Reverb", chì eranu discendenti di u disignu JCM800 2210/2205 è presentavanu dui canali è distorsioni di diodi.
  • I 2100/2500 Mark IIIs, chì eranu essenzialmente JCM800 2203/2204s cù clipping diode aghjuntu è un ciclu di effetti.
  • U 2100/2500 SL-X, chì hà rimpiazzatu u clipping diode da u Mk III cù una altra valvola di preamplificatore 12AX7/ECC83.

Marshall hà ancu liberatu uni pochi di amplificatori "edizione speciale" in questa gamma, cumpresu un mudellu "Slash Signature", chì era una re-liberazione di l'amplificatore Silver Jubilee 2555.

Sbloccare u misteru di i numeri di serie Marshall Amp

Cosa hè un Marshall Amp?

L'amplificatori Marshall sò leggendari in u mondu di a musica. Ci sò dapoi u 1962, quandu anu cuminciatu à riempie i stadii cù u so sonu unicu. L'amplificatori Marshall sò in tutte e forme è dimensioni, da i classici pannelli Plexi à i muderni Dual Super Lead (DSL).

Cumu identificà u mo Marshall Amp?

Scuprite quale amp Marshall avete pò esse un pocu di misteru. Ma ùn vi preoccupate, avemu cupartu. Eccu ciò chì avete bisognu di sapè:

  • Fighjate à u pannellu posteriore di u vostru amplificatore per u numeru di serie. Per i mudelli fatti trà 1979 è 1981, truverete u numeru di serie nantu à u pannellu frontale.
  • L'amplificatori Marshall anu utilizatu trè schemi di codificazione annantu à l'anni: unu basatu annantu à u ghjornu, u mese è l'annu; un altru basatu annantu à u mese, ghjornu è annu; è un schema di sticker di nove cifre chì principia in u 1997.
  • A prima lettera di l'alfabetu (Inghilterra, Cina, India, o Corea) vi dice induve l'amplificatore hè statu fabricatu. I prossimi quattru cifre sò usati per identificà l'annu di fabricazione. I prossimi dui numeri rapprisentanu a settimana di pruduzzione di l'amplificatore.
  • I mudelli di firma è l'edizioni limitate ponu differisce ligeramente da i numeri di serie standard Marshall. Dunque, hè impurtante di cuntrollà l'uriginale di parti cum'è tubi, cablaggi, trasformatori è pomoli.

Chì significanu JCM è DSL nantu à Marshall Amps?

U JCM significa James Charles Marshall, u fundatore di a cumpagnia. U DSL significa Dual Super Lead, chì hè un capu à dui canali cù i canali di commutazione Classic Gain è Ultra Gain.

Allora ci hè ! Avà sapete cumu identificà u vostru ampli Marshall è ciò chì significanu tutti quelli lettere è numeri. Cù sta cunniscenza, pudete sculacciate cun fiducia!

Marshall: Una storia di l'amplificazione

Amplificatori per Chitarra

Marshall hè una sucietà chì hè stata dapoi l'età, è anu fattu amplificatori di chitarra da l'alba di i tempi. O almenu si sente cusì. Sò cunnisciuti per u so sonu d'alta qualità è u so tonu unicu, chì li facenu a scelta preferita per i chitarristi è i bassisti. Sia chì ghjucate in un picculu club o in un stadiu massivu, l'amplificatori Marshall ponu aiutà à ottene u sonu chì cercate.

Amplificatori per bassi

Marshall ùn pò micca fà amplificatori di bassu avà, ma di sicuru l'anu fattu in u passatu. È s'è tù sì furtunatu di mette a manu nantu à una di queste bellezze d'annata, sarete per un trattatu. Cù a so versatilità è flessibilità, questi amplificatori ponu esse aduprati in una varietà di generi è paràmetri. In più, pareanu ancu assai cool.

Fà fà di utilizà

L'amplificatori Marshall sò super faciuli d'utilizà, sia chì ghjucate in casa o fora. Inoltre, sò sorprendentemente putenti per a so dimensione. Allora s'è vo circate un grande amplificatore chì ùn occuparà micca troppu spaziu, Marshall hè a strada per andà.

https://www.youtube.com/watch?v=-3MlVoMACUc

cunchiusioni

L'amplificatori Marshall anu fattu una longa strada da i so umili iniziu in u 1962. Quandu si tratta di sonu, l'amplificatori Marshall sò secondi à nimu. Cù u so tonu inconfundibile, sò l'scelta perfetta per qualsiasi musicista chì cerca di diventà creativo cù u so sonu.

Dunque, ùn abbiate paura di ROCK fora cù un Marshall è sperimentà u sonu leggendariu chì hè statu utilizatu da Jimi Hendrix, Eric Clapton, è assai altri!

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Neaera è un marketer di cuntenutu, babbu, è mi piace à pruvà novi equipaghji cù a chitarra à u core di a mo passione, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2020. per aiutà i lettori fideli cù cunsiglii di registrazione è chitarra.

Verificate mi in Youtube induve pruvu tuttu questu attrezzu:

Guadagnu di microfonu vs vulume Segui