Trasposta : Chì significa in a musica ?

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  Chì 24, 2022

Sempre l'ultimi attrezzi è trucchi di chitarra?

Iscriviti à a newsletter di l'aspiranti chitarristi

Useremu solu u vostru indirizzu email per a nostra newsletter è rispettemu u vostru privacidad

ciao, mi piace à creà cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettate micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a mo propria, ma se truvate i mo cunsiglii utili è finisci per cumprà qualcosa chì ti piace attraversu unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissioni senza costu extra per voi. Sapè ne di più

Trasposizione hè un cuncettu impurtante in a teoria musicale è a cumpusizioni. In a musica, a trasposizione si riferisce à u prucessu di riscrive un pezzu di musica in una chjave diversa. A trasposizione cambia u pitch di un pezzu di musica, ma l'intervalli trà note è u a struttura armonica resta a stessa.

In questu articulu, esploreremu ciò chì hè a trasposizione è cumu si usa in a musica.

Ciò chì hè trasposta

Cosa hè a trasposizione?

Trasposizione, spessu chjamatu "cambiamentu di chjave" or "modulazione", hè un termu musicale chì si riferisce à cambià u chjave di una canzone senza cambià a struttura di l'accordu originale o qualità melodiche. In altri palori, a trasposizione significa cambià u tonu relative di tutte e note in a canzone su o giù da un certu numaru di toni è semitoni.

Mentre chì questu pò esse fattu cù cumpusizioni sanu, pò ancu esse appiicatu nota per nota. Per esempiu, se un musicista traspone una melodia da G major à A ♭ major, scenderà ogni nota in u pezzu un passu sanu (dui semitoni) eccettu per quelli situati in F ♯ (chì diventeranu G ♭). À l'inverse, s'abaisser de deux demi-tons les restituerait tous à leur hauteur originale. A trasposizione hè comunmente fatta in a musica vocale quandu i cantanti anu bisognu di accodà e so voci è intervalli.

Trasposizione hè un strumentu essenziale per mantene l'interessu in i pezzi chì sò realizati spessu. Variendu chjavi è tempi è cambiendu trà strumenti, l'interpreti ponu mantene e cose eccitanti ùn importa quante volte qualcosa si pratica è eseguisce.

Cumu funziona a trasposizione?

Trasposizione hè una tecnica cumuna utilizata in a cumpusizioni musicali è l'arrangiamentu chì implica cambià u tonu, o chjave, di una melodia. Questu pò esse di trasfurmà una nota à una ottava più alta o più bassa o cambià e note in dui parti diffirenti di a stessa canzone. A trasposizione pò esse usata per fà un pezzu più faciule da ghjucà è permette à i musicisti di creà diverse versioni di un pezzu familiar chì sò più adattati per i so strumenti.

Quandu traspone, i musicisti anu da cunsiderà struttura armonica, forma è cadenza per assicurà chì a musica hè tradutta bè in a so nova chjave. Per esempiu, se l'accordi sò trasposti in un intervallu (cum'è un terzu maiò), allora tutti l'accordi devenu esse cambiati in modu chì sò sempre funzionendu in modu armoniu. L'altri elementi di un arrangiamentu anu ancu esse aghjustatu in cunfurmità per assicurà chì sempre sona cum'è a cumpusizioni originale una volta trasposta.

A trasposizione hè una cumpetenza impurtante per i cumpusitori è arrangiatori chì travaglianu cù diversi strumenti, postu chì li permette di creà pezzi chì si adattanu à strumenti specifichi più facilmente senza avè bisognu di amparà novi mudelli di diteggiatura. Hè ancu utile per piglià canzoni in tutti i generi - chì significa chì a musica scritta per strumenti classici pò esse adattata à i gruppi di jazz cum'è facilmente chì i melodi folk ponu esse riformulati in canzoni rock. A trasposizione rende l'arrangiamentu di i pezzi assai più faciule ch'è di riscriverli da zero mentre permette ancu à i musicisti di injectà i so propiu. sensibilità uniche in ogni melodia chì si avvicinanu.

Tipi di trasposizione

Trasposizione hè un cuncettu di teoria musicale chì implica cambià a tonalità o a chjave di un pezzu musicale trasferendu e note esistenti. Trasposizione pò esse fatta cù una gamma di intervalli, da terzu maiò è minore à quinti perfetti è ottavi.

In questu articulu, guardemu parechji tippi di trasposizione, cumprese:

  • Diatonica trasposizione
  • Cromatica trasposizione
  • Enarmonica trasposizione

Trasposizione di intervalli

Trasposizione di intervalli hè un tipu di trasposizione musicale è implica cambià l'intervalli musicali trà e note aghjustendu i numeri di a scala diatonica. Questu significa chì un pezzu di musica scritta in una chjave pò esse riscritta in una chjave diversa senza cambià nunda di a so struttura armonica o forma melodica. Stu tipu di trasposizione hè utilizatu quandu una canzona deve esse ghjucata da un inseme chì i so membri ùn anu micca a listessa gamma o registru, è ancu quandu l'arrangendu per grandi opere vocali.

L'intervalli più cumuni truvati trà i centri tonali sò tipicamente sia secondi maiò o minori (passi interi è mezu), terzi, quarti, quinti, sesti è ottavi. Questi intervalli ponu diventà più cumplessi quandu si piglianu più di parechji bars o misure, chì risultanu in un nivellu aumentatu di difficultà per quelli chì pruvate di traspone pezzi cumplessi.

Malgradu una certa cunfusione causata da e signature chjave chì ùn sò micca sempre etichettate accuratamente nantu à a partitura, a trasposizione di l'intervalli hà in realtà pochi effetti negativi pratichi nantu à a qualità di performance finale. Sempre chì tutti i musicisti implicati sanu in quale chjave sò ghjucati, chì intervalli sò applicabili à ogni parte è quantu deve esse cambiatu musicalmente per nota, ùn ci hè bisognu di fà più adattazione per un rendimentu successu.

Trasposizione cromatica

Trasposizione cromatica hè un tipu di trasposizione in a teoria musicale induve a signatura chjave cambia è un altru settore di accidentali sò usati. Questu hè realizatu movendu ogni nota in su o giù in u scala cromatica da a listessa quantità, chì conserva a melodia originale ma pruduce un sonu diversu.

A trasposizione cromatica pò avè parechje applicazioni pratiche, cum'è l'aiutu in a musica di lettura à vista o simplificà accordi è voci cumplessi. Quandu l'utilice nantu à a musica esistente, pò ancu creà belli variazioni nantu à temi familiari è aghjunghje cumplessità armonica à novi pezzi.

A trasposizione cromatica pò esse appiicata à qualsiasi chjave maiò o minore è funziona soprattuttu bè quandu hè cumminata cù altri tipi di trasfurmazioni musicali cum'è:

  • Expansion
  • U cuntrattu
  • Retrogressione

Trasposizione enarmonica

Trasposizione enarmonica hè un cuncettu avanzatu in a teoria di a musica chì implica l'identificazione di dui o più musicali intonati in una chjave particulari chì anu nomi di notazione differenti, ma pruducenu u stessu sonu. Quandu si tratta di trasposizione enarmonica, hè impurtante di tene in mente chì u i piazzi attuali restanu invariati; anu solu nomi di lettere diverse. Stu cuncettu pò esse assai utile in l'analisi di a musica, in particulare quandu creanu fogli di trasposizione per aiutà à ghjucà diversi strumenti o parti vocali. A trasposizione enarmonica hè ancu aduprata per creà cadenza modale è prugressioni cromatiche, chì aghjunghjenu più prufundità è cumplessità à e cumpusizioni.

In a so forma più simplice, a trasposizione enarmonica hè custituita da una nota chì hè elevata in tonalità da a mezzu passu (o un semitone). U risultatu hè una trasposizione "versu l'alza" à mezu passu. A trasposizione a mezza tappa discendente funziona a listessa manera, ma cù a nota calata invece di elevata. Aghjunghjendu intervalli diminuiti o aumentati in u mischju, parechje note ponu esse alterate à una volta per trasposizione enarmonica - ancu s'è sta pratica spessu pruduce risultati musicali più cumplessi cà solu aghjustà u tonu di una sola nota da un semitone in alto o in basso.

Esempii di trasposizioni enarmoniche includenu D#/Eb (ré dièse à mi bémol), G#/Ab (G diesis à La bémol) e C#/Db (do diesis à ré bémol).

Beneficii di a trasposizione

Trasposizione hè un prucessu musicale induve traspone, o move, un pezzu di musica da una chjave à l'altru. A trasposizione pò esse un strumentu utile per creà paisaghji sonori unichi è aiuta à fà ghjucà un pezzu di musica più faciule. Questu articulu discuterà i vantaghji di a trasposizione è cumu pò esse usatu per rinfurzà e vostre cumpusizioni musicali.

Aumenta a creatività musicale

Trasposizione pò esse un strumentu inestimabile quandu scrive o arrange a musica. Cambiendu a chjave di una pezza, un cumpusitore sfrutta novi pussibulità soniche è ponu scopre voci di accordi è texture più interessanti. A trasposizione furnisce una varietà di opzioni flessibili per a rivisione di un pezzu - per esempiu, se l'armunia esistenti hè troppu occupata per una sezione particulari, pruvate à traspusà quella sezione in sopra o in basso per simplificà. A prova in diverse chjavi hè un altru modu grandile per aghjunghje cuntrastu è eccitazione à e vostre cumpusizioni; pruvà solu cambiendu e signature chjave nantu à e so canzoni da maiò à minore o viceversa.

A trasposizione di una canzone permette ancu di adattà megliu à a vostra gamma vocale è a capacità di ghjucà. Per esempiu, s'è tù stai luttendu cù longhi linii vocali chì saltanu in registri scomodi, pruvate à traspone a canzone in modu chì tutte e vostre parti si trovanu in un intervallu più faciule. In listessu modu, sè vo vulete una strumentazione sperimentale, pruvate à traspusà unu o dui strumenti in sopra o in giù in modu per allughjà posti di nota micca cunvinziunali - ciò chì sona stranu in una chjave puderia sona bella in un altru.

Infine, ùn vi scurdate micca chì a trasposizione pò esse aduprata cum'è un strumentu praticu quandu si ghjoca cù l'altri o si prova pezzi trà e diverse bande è cumminzioni di strumenti. Puderà cambià rapidamente pezzi in chjavi adattati per parechje idee pò purtà à sessioni di jam session divertenti è cullaburazioni creative - aghjunghjendu carburante per qualsiasi prughjettu di musica!

Rende più faciule à ghjucà in diverse tasti

Trasposizione hè una funzione in a musica chì vi permette di cambià u tonu di e note in un pezzu è di mette in una chjave più faciule da fà. A trasposizione funziona cambiendu a notazione musicale in modu chì ogni nota raffina u so valore per ottene più facilità di interpretazione. Stu prucessu risparmia u tempu da avè da amparà cumu funziona e diverse chjave è permette l'opzione di ghjucà pezzi in parechje chjave senza avè bisognu di ricurdà ognuna.

In a maiò parte di i casi, a trasposizione permette di cambià l'accordi nantu à strumenti cù fretti (cum'è una chitarra, ukulele, banjo, etc.), attachendu valori numerichi specifichi à corde individuali invece di accordi chì si trovanu in certe pusizioni nantu à u fretboard. Cù ogni muvimentu up o down, sia una chjave o un accordu sanu cambia in ligeri incrementi. Questu elimina a necessità d'amparà parechje versioni di a teoria di l'accordi è a piazzamentu di i dita mentre crea un sistema faciule per u ricunniscenza è l'aghjustamentu tonale - basta muvà e note su o giù in cunseguenza!

A musica trasposta aiuta ancu à fà più faciule per i cumpusitori è arrangiatori chì anu bisognu di scrive musica rapidamente in diverse tasti. A capacità di trasfurmà rapidamente e note trà strumenti rende assai più simplice per i musicisti in orchestre o altri grandi ensembles - piuttostu chè di memorizà innumerevoli arrangiamenti diffirenti per diversi strumenti chì ghjucanu l'un l'altru, i musicisti ponu megliu cullaburazione cù pezzi trasposti chì furnisce un risparmiu considerableu di tempu durante prova è prumuzione di potenziali spettaculi live o registrazioni. A trasposizione hè dunque benefica quandu si preparanu partiture o paràmetri di musica d'insieme, è ancu quandu scrive pezzi solisti, melodie per produzioni di teatru musicale, opere orchestrali, etc., in particulare perchè riduce significativamente a cunfusione nantu à e signature chjave trà i strumenti cù e so notazioni rispettive.

Migliora e cumpetenze auditive

A trasposizione di musica presenta parechji benefizii à l'interpreti. Unu di i benefici più apprezzati di a trasposizione hè chì aiuta à sviluppà un musicista capacità di lettura acustica è vista. A trasposizione addestra u cervellu è l'arechja per osservà l'infurmazioni musicali à parechji livelli. Traspusendu qualcosa, pudemu creà un livellu di varietà è cumplessità chì hè più faciule da capisce è memorizà ancu approfondisce a nostra cunniscenza di a struttura musicale.

Siccomu a trasposizione implica familiarizà cù mudelli musicali in diverse chjavi, l'artisti ponu amparà à megliu sente a musica mentre ghjucanu, piuttostu cà solu s'appoghjanu in a partitura o a notazione scritta cum'è a so sola fonte di riferimentu. Stu prucessu aiuta à migliurà lettura a vista ancu, postu chì i ghjucatori sanu esattamente ciò chì e note deve esse ghjucatu in ogni chjave dopu avè ghjucatu à traversu u pezzu in trasposizioni multiple.

Inoltre, esse capace di traspusà e canzoni rapidamente pò aiutà i musicisti à cunnetta accordi, progressioni, melodie è ancu sezioni intere di musica più veloce, postu chì l'analisi necessaria per a comprensione resterà soprattuttu constantu, indipendentemente da quale chjave hè in. permette à i musicisti di diventà più musicalmente fluente per maestru di sti cumpetenze di trasfurmazioni in i cuntesti cusì migliurà a so cunniscenza di a musica in generale.

Esempii di trasposizione

Trasposizione in musica hè u prucessu di cambià u tonu di una canzone o un pezzu di musica. Il s'agit de prendre les notes d'une composition et de les déplacer vers le haut ou vers le bas en hauteur par un certain nombre de semitons. Stu prucessu pò esse usatu per fà più faciule per un cantante o strumentu per ghjucà un pezzu di musica.

In issu articulu, andemu à scopra qualchi di i esempi di trasposizione:

Trasposizione di una sola melodia

Trasposizione hè u prucessu di trasfurmà una pezza musicale in alta o in bassa senza cambià a chjave. Hè una tecnica utile chì pò esse appiicata à qualsiasi tipu di pezzu musicale, cumpresi accordi, scale è melodie.

Quandu si traspone una sola melodia, l'ughjettu hè di trasfurmà in sopra o falà un nùmeru uguale di semitoni senza cambià alcunu di l'altri elementi in u pezzu. Per fà questu, ogni nota di a melodia originale deve esse aghjustata secondu a so rilazioni di tonalità originale cù tutte l'altri note. Per esempiu, se una scala di sol maiò chì principia da u do mediu hè trasposta da quattru semitoni, tutte e tonalità seranu cambiate in cunseguenza (CDEF#-GAB). A trasposizione à stu livellu hà da risultatu in una melodia nova è unica.

A trasposizione pò ancu esse appiicata à parechji strumenti chì ghjucanu inseme in pezzi di ensemble. In questu casu, una parte di l'instrumentu deve esse spustata un numeru uguale di semitoni cum'è tutti l'altri in modu chì sò sempre ghjucate à l'unisonu o in armunia cù l'altri quandu sò trasposti. Questa tecnica permette à parechji gruppi in un inseme per eseguisce diverse texturizazioni vocali è / o strumentali mantenendu relazioni precise di tonu trà elli.

Comu pudete vede, a trasposizione hè un strumentu putente per creà musica nova è interessante rapidamente è facilmente! Hè impurtante di capisce cumu si travaglia quandu cumpone è arrange a musica in modu chì pudete prufittà di e so parechje pussibulità.

Trasposizione di una progressione d'accordu

I prugressi di l'accordi sò un elementu vitale di una cumpusizioni musicali, ma pò esse difficiuli di sapè quandu è cumu ghjucà questi cordi currettamente. Trasposizione hè un prucessu essenziale in u mondu di a teoria di a musica è hè utilizatu da i cumpusitori di tutti i generi altera o riarrange accordi o melodie per l'effettu desideratu.

In termini simplici, a trasposizione significa muvimenti di prugressioni di l'accordi up o down in range usendu i stessi accordi, ma in diverse tonalità di partenza. Questu pò esse fattu per ogni tempu; pudete move solu un accordu, una barra di quattru accordi, o ancu parechji bars. A trasposizione pò avè diversi effetti nantu à u caratteru di a vostra canzone. Per esempiu, a trasposizione di una progressione in u range pò dà più energia mentre a trasposizione in basso ammorbidirà u so sonu generale. Inoltre, e diverse signatures chjave ponu cambià a manera chì e note individuali interagiscenu cù l'altri è creanu certe qualità musicali cum'è a tensione è a risoluzione.

In quantu à e prugressi di accordi specificamente, a qualità musicale creata cù l'usu di diverse chjavi spessu vene da cuntrastu tonalità maiò è minore cum'è D major à D minor o A minor to A major in un mudellu d'accordu particulari o set di bar. In più, trasversione si riferisce à cambià una tonalità in l'altru senza affettà a so qualità armonica - per esempiu G major in G minor (o vice versa). Stu tipu di reinterpretazione creativa vi dà una nova visione di cumu l'accordi interagiscenu l'un cù l'altru in a vostra musica chì ponu purtà à armonie divertenti è soni unichi chì captivanu l'ascultori. Ancu i cumpusitori classici cum'è Debussy anu spessu esploratu novi modi di cumminà i prugressi di livelli cù risultati interessanti!

Trasposizione di una progressione armonica

Trasposizione hè u prucessu di riarrangà elementi musicali, cum'è pitch è note, per ottene l'effettu desideratu. A trasposizione implica riordinà o cambià l'ordine di elementi musicali senza cambià e caratteristiche o proprietà di ogni elementu individuale. In a teoria di a musica, a trasposizione si riferisce à u prucessu di alterazione di un pezzu da u so centru tonale / signatura chjave movendu tutti l'elementi in un ottava per ogni intervallu. Questu crea una versione sfarente di u stessu pezzu chì pò sona significativamente sfarente da l'uriginale, ma hà sempre qualità ricunnisciute.

Quandu si tratta di progressioni armoniche, a trasposizione pò creà texture più ricche, aghjunghje armonii più interessanti è cumplessi, è aiutanu à creà un sensu più grande di unità trà e sezioni in una canzone. Pò esse ancu usatu per tracciate modulazioni - quandu si move trà e chjavi in ​​una sola pezza - cun facilità mentre furnisce ancu cambiamenti audibili per ottene l'effetti desiderati cum'è u culore o a struttura in u vostru arrangiamentu.

L'approcciu più cumuni hè di traspone i nomi di l'accordi (scritti cum'è numeri romani) o accordi individuali up o down by mezzu passi. Questu crea novi pussibulità armoniche basate nantu à accordi chì sò un pocu "fora di chjave" in quantu à a vostra cumpusizioni generale, ma sò sempre ligati è risolve bè in a vostra chjave; risultatu in variazioni uniche per più esplorazione è più cumplessità crescente quandu hè necessariu.

cunchiusioni

In cunclusioni, traspusendu a musica hè un strumentu impurtante per i musicisti, postu chì pò fà più faciule d'amparà una canzona cunnisciuta è permette à i musicisti di ghjucà canzoni inseme senza esse in a listessa chjave. Hè ancu un strumentu utile per traspusendu canzoni da una chjave più difficiuli à una più gestibile.

Traspostà a musica pò esse un prucessu cumplessu, ma cù a pratica è a dedicazione, ogni musicista pò maestru.

Riassuntu di a trasposizione

Trasposizione, in musica, hè u prucessu di trasfurmà un pezzu musicale scrittu, o parte di questu, à un altru chjave senza cambià alcuna nota. Trasposizione di note hè una cumpetenza utile è spessu necessaria chì tutti i musicisti duveranu pussede.

In a so forma più cumuna, a trasposizione implica scrive un pezzu di musica o melodia in una chjave è poi riscrive in un altru chjave; in ogni modu, cù a cunniscenza di l'armunizazione di l'intervalli è di e prugressioni di l'accordi, hè pussibule traspone ogni segmentu di un travagliu più grande cù alterazioni à u ritmu è à l'armunia.

A trasposizione pò esse una manera assai pulita di cambià umore di un pezzu per riflette diverse emozioni. Pò esse ancu usatu per adattà a melodia in una gamma vocale più adatta per a performance live o a registrazione. Parechji partiture di filmi è pezzi classici sò stati trasposti per cambià u so caratteru. Per esempiu, u Canonu di Pachelbel hè statu urigginariamente scrittu in D Major, ma quandu hè statu riarrangiatu da Johann Sebastian Bach hè statu cambiatu in A minore ; stu cambiamentu hà fattu a canzone più accessibile per u funziunamentu di u teclatu per ragioni tecniche, ma hà ancu creatu un novu novu dimensione emotiva per u publicu di l'epica (è ancu oghje !).

In generale, a trasposizione pò furnisce grandi pussibulità per a persunalizazione è a diversità quandu cumpone o eseguisce musica. Hè impurtante di ricurdà però chì micca tutti l'instrumenti ponu esse trasposti - legnu cum'è flauti sò strumenti di tonalità fissa, cusì ùn ponu micca ghjucà à una altra gamma di tonalità ch'è quella per quella chì eranu originali!

Beneficii di a trasposizione

A trasposizione di musica hè una tecnica aduprata da i cantautori è arrangiatori per elevà o calà a chjave di un pezzu di musica. A trasposizione pò apre novi pussibulità per ghjucà è eseguisce i stessi pezzi in diverse chjavi. Permette ancu di adattà dinamicamente rapidamente à diversi cantanti, strumenti è ensembles.

Quandu s'utilice currettamente, a trasposizione pò fà e canzoni più faciule da ghjucà, traspone melodie in registri più alti o più bassi, persunalizà arrangiamenti per adattà megliu à u vostru strumentu o ancu solu creà soni unichi. A trasposizione pò ancu fà più faciule per voi cum'è instrumentista o cantante ghjunghje à certe note chì altrimenti ùn puderebbenu ghjunghje in a so chjave originale, allargendu cusì a vostra gamma è migliurà a vostra cunniscenza di i chjavi musicali è l'armunia.

Siccomu a trasposizione implica un cambiamentu di pitch in quantu à u tempu (a vitezza di a musica), hè un strumentu essenziale chì aiuta à i cantautori è i musicisti. si spinghje fora di e so zone di cunfortu musicalmente parlante, cum'è ogni nota si move progressivamente à un livellu più profundo in ogni struttura di accordu. A trasposizione dà à i musicisti l'uppurtunità di vene cun idee creative è ancu di creà variazioni interessanti in cumpusizioni chì sonanu familiari ma sempre freschi. ogni volta chì sò realizati.

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Neaera è un marketer di cuntenutu, babbu, è mi piace à pruvà novi equipaghji cù a chitarra à u core di a mo passione, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2020. per aiutà i lettori fideli cù cunsiglii di registrazione è chitarra.

Verificate mi in Youtube induve pruvu tuttu questu attrezzu:

Guadagnu di microfonu vs vulume Segui