Effettu: Cosa hè in l'elaborazione di u signale audio è quandu l'utilizate?

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  August 23, 2022

Sempre l'ultimi attrezzi è trucchi di chitarra?

Iscriviti à a newsletter di l'aspiranti chitarristi

Useremu solu u vostru indirizzu email per a nostra newsletter è rispettemu u vostru privacidad

ciao, mi piace à creà cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettate micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a mo propria, ma se truvate i mo cunsiglii utili è finisci per cumprà qualcosa chì ti piace attraversu unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissioni senza costu extra per voi. Sapè ne di più

In u processu di signali audio, l'effetti sò principalmente usati per cambià u sonu di un signalu audio. L'effetti ponu esse aduprati per aghjunghje culore è interessu à una mistura, per furmà un sonu, è per creà diversi tipi di ambienti.

Da eq è compressori à reverb è ritardu, ci hè una larga varietà di effetti utilizati per diversi scopi in a produzzione audio.

In issu articulu, avemu Mulateri Di L'sfondate i sfarenti tippi di effetti audio, quantu à aduprà, è cumu pè ottene u più fora di elli.

Cosa hè un effettu

Definizione di effettu


Un effettu in u processu di signale audio hè un prucessu o operazione chì cambia o mudifica un signalu audio in un modu predeterminatu. L'effetti ponu esse aduprati per rinfurzà u sonu di un strumentu, mudificà un altru strumentu, aghjunghje l'atmosfera à una stanza, creanu soni originali è più.

Tipi d'effetti cumuni utilizati in a produzzione è a registrazione audio includenu: equalizazione, effetti ritardu / eco (reverb), riverberazione, distorsione, pitch shifting è chorus. Ognunu di sti prucessi hà e so caratteristiche soniche uniche aperti per l'esplorazione è a manipulazione.

Hè impurtante di capisce u cuncettu di utilizà effetti cum'è parte di u vostru mischju di produzzione. Un effettu troppu pocu pò sembra micca pulitu o incompletu, mentre chì troppu pò causà una colorazione distracting è effetti di mascheratura indesiderati nantu à altri strumenti. Un bonu equilibriu trà i dui pò aiutà à assicurà chì tutti l'instrumenti si mischianu bè è vi darà quellu splendore prufessiunale chì cercate.

Sicondu u stilu di musica chì hè prodotta da u vostru prughjettu, ci sò parechje modi diffirenti chì l'effetti ponu esse appiicati per fà mischi di sonu unicu in ogni tappa; da u pruduttore di stanza finu à un ingegnere di studio prufessiunale. Sperimentà ogni tipu d'effettu diffirenti è scopre ciò chì funziona megliu per u vostru sonu particulari hè una parte essenziale di creà una grande musica cù risultati dinamichi.

Tipi di effetti


In l'elaborazione di u signale audio, l'effetti sò operazioni chì processanu u signale audio entrante in qualchì modu è poi l'emissione. L'effetti ponu esse aduprati per rinfurzà una registrazione o creanu novi soni interamente. Sò usati per aghjunghje dramma è cumplessità à u sonu è ponu fà tutta a diffarenza trà un mix dilettante è prufessiunale.

L'effetti sò in quattru categurie: effetti dinamichi, effetti di modulazione, effetti di reverb è ritardu, effetti di filtrazione è EQ (equalizzazione). I prucessori dinamichi alteranu u livellu generale di u signale di input, cum'è compressori, limitatori è porte di rumore, mentre chì l'unità di modulazione cambianu o modulanu certi aspetti di u signale, cum'è a modulazione di frequenza o u coru. Reverb hè particularmente impurtante per creà un sensu di prufundità in una pista simulendu l'ambienti realistici di a stanza à diversi livelli. Ritarda di custruisce mudelli cumplessi di sovrapposizione chì creanu accenti ritmichi per e tracce o per a creazione di effetti speciali.. U filtru altera e frequenze tagliendu frequenze indesiderate chì aiuta à pulisce e registrazioni mentre EQ crea enfasi in spettri di frequenza selezziunati secondu a preferenza cum'è l'aumentu di frequenze bassu o treble.

U tipu d'effettu sceltu deve sempre riflette ciò chì hè desideratu da ogni fonte di sonu particulare appiicata à questu - ci vole dopu a sperimentazione di prova è errore cù diverse combinazioni prima di scopre ciò chì funziona megliu!

Prucessu di Signal

U processu di signale audio hè u prucessu di cambià un signalu per migliurà a so qualità di sonu o per fà più adattatu per un scopu specificu. Effetti sò usati per ghjunghje stu scopu, è venenu in diverse forme è ponu fà assai travaglii diffirenti. In questu articulu, andemu nantu à i diversi tipi di effetti è quandu duvete aduprà in u processu di signale audio.

Chì ghjè u Trattamentu di u Segnu?


L'elaborazione di u signale hè u prucessu di alterazione di un signalu, analogicu o digitale, per rende più adattatu per a registrazione, a riproduzione o a trasmissione. In u processu di signali audio, l'effetti sò usati per manipulà i signali audio per pruduce certi soni. I tipi di effetti è i so scopi varienu secondu u tipu di signale chì hè trattatu è u risultatu desideratu da u pruduttore.

I prucessori di signali audio alteranu l'onda sonora è generalmente implicanu metudi cum'è basati in frequenza Filtri, processori di dinamica o diversi effetti basati in u tempu. I prucessori basati in frequenza sò capaci di aghjunghje una colorazione sottile à un flussu audio filtrà certe frequenze o aumentendu. I prucessori di dinamica, cum'è compressori, espansori è porte di rumore permettenu più cuntrollu di i livelli cù transitori musicali più punchier. L'effetti basati nantu à u tempu includenu coru, ritardu, riverberu è distorsioni chì manipulanu u flussu naturali di u tempu per creà un effettu specificu chì si mischia cù una fonte di sonu.

Quandu sò cumminati creativamente, sti sfarenti tippi d'effetti ponu ottene risultati sonichi unichi per ogni tipu d'applicazioni cum'è a produzzione di musica, a postproduzzione di film è spettaculi in diretta. I prucessori di signali anu crisciutu in pupularità per via di a so diversa gamma di algoritmi chì permettenu trattamenti di sonu cumplessi in un solu dispositivu. Un esempiu mudernu hè i pedalboards di processore multi-effetti chì generalmente combinanu parechji tippi d'effetti in una unità chì facenu fàciule d'utilizà mentre sò in scena o durante e sessioni di registrazione in studio.

Cumu Funziona u Trattamentu di u Segnu?


U processu di signale hè a manipulazione di un signalu audio per ottene l'effettu desideratu. Cumprendu una larga gamma di tecniche chì sò aduprate per mudificà u sonu, cumprese cumpressione di gamma dinamica, equalizazione, distorsione, reverb è ritardu. Questi strumenti ponu esse aduprati per rinfurzà a qualità di una registrazione o trasmissione, o per scopi creativi, cum'è a creazione di soni o effetti unichi.

À u so livellu più basicu, u processu di signale travaglia manipulendu a rapprisintazioni di u duminiu di u tempu di un signalu audio; questu permette à certe frequenze o note in u signale per esse enfatizatu o suppresse, è permette di creà effetti più cumplessi cum'è chorus o phasing. U prucessu di manipulà u cuntenutu di frequenza pò ancu generà diversi tipi di paesaggi sonori è atmosfere quandu s'utilice cum'è parte di una catena di effetti.

A principal diferenza trà u processu di signali analogicu è digitale si trova in a manera chì i signali sò rapprisintati è manipulati; mentre chì i tecnulugii analogichi manipulanu i signali direttamente - soprattuttu per mezu di filtri avanzati chì agiscenu nantu à cumpunenti di amplitude è frequenza - i segnali digitali sò rapprisentati cù u codice binariu chì deve esse prima cunvertitu in una forma analogica prima di qualsiasi prucessu hè pussibule. Una volta, i tecnulugii digitali muderni offrenu una flessibilità assai più grande cà i so contraparti tradiziunali; permettenu livelli di cuntrollu assai più fine quandu si tratta di aghjustamenti cum'è pitch-shifting o espansione / cumpressione dinamica.

In più di l'applicazioni di l'effettu di sonu, tecniche più cumplesse cum'è a deconvoluzione ponu esse aduprate ancu in i prucessi di mastering audio - chì permettenu à l'ingegneri un cuntrollu precisu di cumu diverse frequenze in un mischju determinatu interagisceranu l'una cù l'altru - chì li permettenu di creà mischi cunvincenti chì si traducenu bè. in diversi sistemi di riproduzione. In breve: u Trattamentu di u Segnu hè essenziale quandu si tratta sia di creà musica da zero sia di assicurà chì si traduce bè nantu à diversi dispositi di cunsumatori, ùn importa induve finisce per esse ghjucatu!

Effetti cumuni

U processu di signale audio hè utilizatu in una varietà di applicazioni diverse per cambià u sonu. L'effetti sò un tipu di trasfurmazioni di signali chì ponu esse usatu per ottene questu. In questu articulu, avemu da piglià un ochju à alcuni di l'effetti più cumuni utilizati in u processu di signale audio è discutemu i so benefici è limitazioni.

Reverb


Reverb hè un tipu d'effettu utilizatu in u processu di signali audio. Reverb pò esse creatu utilizendu una unità di riverberazione, cunnisciuta ancu cum'è un tank di riverberazione, chì hè un dispositivu produttu d'eco cuncepitu per simulà e riverberazioni naturali chì sente in ambienti interni. Reverb aghjusta un sensu di prufundità è distanza à u sonu è dà più texture.

L'effetti di riverberu venenu in tutte e forme è dimensioni - alcuni utilizanu algoritmi digitali mentre chì altri si basanu in mudelli fisici di l'acustica reale - ma u so scopu resta u listessu: ricreà e riverberazioni naturali in un ambiente audio. Alcune di l'effetti di riverberi più cumuni includenu a reverberazione di a sala, a reverberazione di a stanza, i riverberi di primavera, i riverberi di piastra è i riverberi di cunvoluzione. Ogni tipu di reverb offre u so propiu caratteru unicu è a firma di sonu chì hè adattatu per tippi particulari d'applicazioni cum'è a registrazione di tracce vocali in studio o avvenimenti di musica rock di stadiu; cusì li facenu adattati per parechji tipi di scenarii.

In più di i riverberi tradiziunali, i plugins più recenti cum'è i riverberi di "risposta à l'impulsu" sò diventati sempre più populari trà i pruduttori di musica perchè offrenu paràmetri regulabili chì permettenu à l'utilizatori di persunalizà u so sonu di reverb ancu più. I riverberi sò spessu usati in cumminazione cù altri effetti cum'è ritardi è compressori per creà una stampa più grande quandu si tratta di trasfurmazioni di u sonu in generale.

Delay


U ritardu hè un effettu cumuni utilizatu in l'elaborazione di signali audio per creà un effettu simili à l'eco. L'effetti di ritardu utilizanu un elementu di timing per duplicà u sonu originale in un tempu dopu. Quandu u tempu trà u signale ritardatu è u signale originale aumenta, numerose ripetizioni si verificanu, risultatu in un effettu di reverb.

I ritardi spessu si basanu in algoritmi digitali almacenati in memoria è ponu include parametri variabili cum'è feedback (quante volte si verificanu ripetizioni), tempu di ritardu (quantità di tempu trà u sonu iniziale è u sonu ritardatu), quantità di mistura bagnata / secca, panning è più. L'effetti di ritardu pò varià da tappi ripetuti più brevi di circa 30 millisecondi à più longu, ripetendu riverberi chì insinuanu versu l'infinitu. Cum'è Reverb, i ritardi sò cumunimenti usati per aiutà à creà l'atmosfera o à aiutà i strumenti à mette in un mischju megliu.

Diversi tipi di ritardi ponu ancu esse incorporati in altri effetti cum'è Echo, Chorus o Flange introducendu brevi ritardi trà cumpunenti adiacenti in quelli effetti. Cum'è cù qualsiasi tipu di trasfurmazioni di effetti, hè impurtante di truvà i punti dolci assuciati à u materiale fonte per ottene u megliu risultati pussibule mentre priservendu a musicalità di i vostri prucessi soni.

Cumpressione


A cumpressione hè unu di l'effetti più cumuni utilizati in u processu di signali audio. Reduce a gamma dinamica è aumenta u livellu di u voluminu generale di un signalu audio. Utilizendu un compressore, hè pussibule cuntrullà a dinamica, sustene i soni più longu è rende una mistura più faciule da sente. Ci sò parechji tippi di cumpressione, da i compressori simplici chì solu cumpressione multi-banda utilizata per applicazioni più sofisticate.

I compressori travaglianu riducendu a diffarenza trà i livelli di piccu è u livellu mediu in un sonu, chì face tuttu più forte è più vicinu in u livellu durante i picchi in quellu sonu. I compressori ghjunghjenu questu appliendu una riduzione di guadagnu (attenuante) quandu i segnali audio superanu un certu sogliu o intervallu cum'è i livelli di piccu. Essenzialmente riducenu a gamma dinamica di un signalu audio in modu chì pò esse amplificatu più senza distorsione digitale (clipping). Riduce ancu u rumore di fondo mentre priservendu u sonu desideratu o a qualità vocale

A cumpressione hè più comunmente utilizata in strumenti cum'è kick drums, bass guitars è vucali perchè sti strumenti tendenu à esse assai dinamichi - anu differenzi significativi trà i livelli di piccu è i livelli medii - ma ponu benefiziu ogni strumentu quandu s'utilice cun discrezione. A cumpressione pò ancu esse aduprata per "incolla" inseme parechje tracce mettenduli à volumi simili, mentre chì permette ancu à a so maghjina stereo di travaglià megliu inseme in u vostru prucessu di mixdown.

EQ


L'EQ hè unu di l'effetti più cumunimenti utilizati in l'elaborazione di signali audio, è hè un strumentu vitale per qualsiasi ingegnere o pruduttore di sonu. In a so forma più simplice, un equalizer (EQ) aumenta o taglia certi intervalli di freccia per fà un sonu più forte, più luminoso, più suave o più caldu. EQ hè spessu usatu per rinfurzà u sonu generale di una pista aghjunghjendu dettagli è prufundità. Pò esse ancu usatu per risolve certi tipi di prublemi cum'è risonanze o loops di feedback in un mischju.

Ci hè dui tipi principali di EQ: dinamica è grafica. L'EQ dinamichi generalmente offrenu menu parametri regulabili cà quelli grafichi, ma funzionanu assai più efficacemente cà i so omologhi grafichi. Sò particularmente utili quandu sò usati in tempu reale o in segnali di trasmissione in diretta, postu chì ponu reagisce rapidamente à i cambiamenti in u signale audio. Ci sò parechji tipi di EQ dinamichi cum'è filtri parametrici, semi-parametrici, shift / all pass, shelving è notch; tutti pensati per sintonizà e diverse gamme di freccia cù u minimu sforzu da parte di l'utilizatori.

L'EQ grafichi furniscenu un cuntrollu assai più grande nantu à e frequenze individuali quandu mischiate a vostra canzone - stu tipu di trasfurmazioni hè spessu usatu da i prufessiunali quandu anu più furmatu u sonu di a so mistura dopu chì tutti l'elementi di a traccia sò stati arregistrati è mischiati.

Quandu aduprà Effetti

L'effetti sò una parte essenziale di u processu di signale audio è ponu aghjunghje prufundità è texture à u vostru sonu. Quandu s'utilice currettamente, l'effetti ponu trasfurmà cumplettamente u vostru audio è portanu à un livellu completamente novu. In questu articulu, copreremu quandu duvete aduprà effetti in u vostru processu di signale audio è furnisce esempi di effetti populari chì sò usati.

Strumenti di rinfurzà


L'usu di l'effetti per rinfurzà u sonu di i strumenti hè una parte fundamentale di u processu di signale audio. L'applicazione di effetti cum'è ritardu, chorus, riverberi è distorsioni pò fà chì l'instrumenti sonu più pienu è dinamichi. Delay aiuta à addensà u sonu è crea a prufundità in u tonu di un strumentu; coru crea shimmer è muvimentu; reverb aghjunghje spaziu è dimensione; a distorsione furnisce grinta è attitudine.

Quandu si rinfurzà un strumentu, hè impurtante di mantene in mente chì ogni effettu ghjoca un rolu in a creazione di u paisaghju sonicu generale. Per creà l'effettu desideratu, mischjà parechji effetti inseme à livelli modesti basatu annantu à u materiale fonte chì hè adupratu. Pruvate diverse cumminazzioni di effetti pò aiutà à truvà a mistura ideale per u vostru prughjettu.

Per esempiu, quandu creanu soni di chitarra per produzioni di roccia o metalli, pudete aduprà a distorsione per "morda" è presenza croccante; poi aghjunghje un reverb sutile per u spaziu; seguita da qualchì ritardu per l'ecu sustain. In u listessu modu, per i guitare bassi, puderete applicà una certa compressione per priservà a definizione di nota; un pocu di reverb o ritardu per furnisce l'ambienti; dopu aghjunghjendu un pocu di spinta di bassa gamma cù un filtru EQ per aumentà a chiarità senza colore eccessivamente u tonu di l'instrumentu.

Sperimentà diverse cumminazzioni di effetti hè essenziale quandu creanu toni memorabili chì si distinguenu in ogni mischju. Ùn àbbia paura di pruvà qualcosa di novu - ci sò innumerevoli cumminazzioni dispunibuli in l'elaborazione di signali chì ponu inspirà idee fresche quandu facenu musica!

Aumentà a voce


A voce hè unipochi di l'elementi più impurtanti presentati in una pista è spessu deve esse mudificate è rinfurzata per ottene l'effettu desideratu. A voce hè impurtante perchè guidanu l'emozione è l'umore di una canzone è aiutanu à purtà u missaghju centrale o a storia à l'auditori.

Un effettu cumunimenti utilizatu in e piste vocali hè a reverb, chì pò esse aduprata per aghjunghje l'ambienti è creà un sensu di spaziu in u mischju. Applicendu un riverberu di piastra di decadenza longa nantu à a voce, pudete creà un tonu lussureggiante chì aiuta à esaltà l'emozione daretu à ogni linea. Inoltre, un effettu auto-pan o chorus pò esse appiicatu nantu à a voce di supportu o di l'armunia per creà armonii giranti chì accumpagnanu ogni frasa di u cantante principale. Infine, ma micca menu, l'usu di doppia vocale cù una ligera panning da ogni latu pò aiutà à addensà a vostra imagine stereo vocale, creendu un sonu più pienu in generale.

Infine, quandu u maestru di a voce hè impurtante per evità intervalli di frequenza eccessivi è "guerre di voce" per ùn causà fatigue di l'ascoltatore o effetti di maschera. Invece di spinghje eqs troppu duru è maxing compressione, pruvate à stabilisce u vostru scopu livelli più bassi; questu uttenerà più chiarezza in u vostru mischju mentre furnisce sempre quella voce cumpetitiva chì i maestri ingegneri miranu. Cum'è sempre, hè essenziale per mantene una mente aperta quandu selezziunate e tecniche di trasfurmazioni per ùn caccià micca ciò chì rende ogni cantante unicu mentre li permette ancu di spaziu attornu à quale sperimentà in u so propiu stile.

Crià effetti speciali


Effetti audio cum'è ritardu, reverb è chorus sò tutti utili per creà un sensu di spaziu è aghjunghje caratteristiche interessanti à i soni. Per creà effetti speciali, pudete aduprà strumenti cum'è equalizazione, filtri è algoritmi di distorsioni, tecnulugia di limitazione di gamma dinamica, sistemi di gating di rumore è più.

L'equalizazione (EQ) hè unu di i strumenti cumuni utilizati in a produzzione di effetti speciali. EQ hè utilizatu per aghjustà u cuntenutu di freccia di un sonu aumentendu o tagliate certe frequenze. Per esempiu, sè vo vulete fà qualcosa di sonu sottu à l'acqua, pudete applicà un EQ cun impulsu di freccia bassa è tagliate l'alti per creà quellu effettu.

I filtri sò ancu cumunimenti usati per creà effetti audio speciali. I paràmetri di filtru passaghju eliminanu e frequenze alte mentre i paràmetri di filtri passanu eliminanu frequenze più basse secondu i vostri bisogni. Questu pò esse impiegatu per emulà un sonu bassu amplificatu o un tonu di chitarra elettrica più distortu. Quandu parechji filtri sò aduprati inseme in una catena, ponu creà uni paisaghji sonori interessanti cù u muvimentu è a prufundità chì si distinguenu veramente in piste di produzzione.

L'algoritmi di distorsioni spessu includenu tecniche di forma d'onda chì aghjunghjenu caratteristiche croccanti à i soni elettronici cum'è sintetizzatori o soni acustici cum'è tamburi o voce. L'idea daretu à a forma d'onda hè chì certe frequenze sò aumentate cum'è l'altri diminuiscenu quandu i segnali chjappà u sistema di distorsione, creendu cusì texturizati inusual da signali simplici - questi ponu esse ulteriormente furmati cù compressori di gamma dinamica per più cuntrollu di a dinamica quandu si verifica l'equilibriu di mistura. più in là di a linea.

I sistemi di cancellazione di u rumore travaglianu limitendu u livellu di u rumore di fondo in i registrazioni detectendu solu quelli parti chì anu livelli significativi in ​​u spettru audio di un signalu; stu cuntrollu permette à i pruduttori di mantene e so tracce libere da u rumore indesideratu chì pò alluntanà a qualità generale di i so prughjetti.
Questi pochi esempi illustranu quantu variate audio digitale U prucessu di pruduzzione hè - utilizendu strumenti di trasfurmazione di signali digitale specializati, cum'è equalizzatori, compressori, sistemi di cunniscenza, ecc., i pruduttori spessu cuncepiscenu i so propri soni unichi è ancu inventanu stili completamente novi mentre mantenenu in limiti specificati chì trovanu essenziali per i scopi di i so mischi!

cunchiusioni


In cunclusioni, l'effetti in u processu di signale audio furnisce una larga gamma di opzioni per manipulà u sonu per ottene i risultati desiderati. L'effetti ponu esse appiicati per cambià u timbre di un strumentu, aghjunghje prufundità è texture, o creanu un sonu completamente novu. Ci sò parechji tipi di effetti dispunibuli, ognunu cù e so caratteristiche è usi. Sapendu quandu è cumu utilizà ogni tipu hè essenziale per maximizà l'effettu desideratu nantu à una registrazione. L'esperimentazione hè chjave per truvà l'effettu ghjusta per ogni situazione individuale - ùn abbiate paura di pruvà qualcosa di novu!

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Neaera è un marketer di cuntenutu, babbu, è mi piace à pruvà novi equipaghji cù a chitarra à u core di a mo passione, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2020. per aiutà i lettori fideli cù cunsiglii di registrazione è chitarra.

Verificate mi in Youtube induve pruvu tuttu questu attrezzu:

Guadagnu di microfonu vs vulume Segui