Scuprite a Storia di Antonio de Torres Jurado, u leggendariu Guitar Maker

da Joost Nusselder | Actualizatu u:  Chì 24, 2022

Sempre l'ultimi attrezzi è trucchi di chitarra?

Iscriviti à a newsletter di l'aspiranti chitarristi

Useremu solu u vostru indirizzu email per a nostra newsletter è rispettemu u vostru privacidad

ciao, mi piace à creà cuntenutu gratuitu pienu di cunsiglii per i mo lettori, voi. Ùn accettate micca sponsorizazioni pagate, a mo opinione hè a mo propria, ma se truvate i mo cunsiglii utili è finisci per cumprà qualcosa chì ti piace attraversu unu di i mo ligami, puderia guadagnà una cumissioni senza costu extra per voi. Sapè ne di più

Quale era Antonio de Torres Jurado ? Antonio de Torres Jurado era un spagnolu lutieru chì hè cunsideratu u babbu di u mudernu chitarra classica. Hè natu in La Cañada de San Urbano, Almeria in u 1817, è mortu in Almeria in u 1892.

Hè natu in La Cañada de San Urbano, Almeria in u 1817 cum'è u figliolu di u publicanu Juan Torres è a so moglia Maria Jurado. Passò a so ghjuventù cum'è apprenti carpentieru, è hè statu brevemente mandatu in l'esercitu à l'età di 16 anni, prima chì u so babbu hà riesciutu à rinfurzà u so serviziu sottu à u pretextu di fasle chì ùn era micca idoneità medica. U ghjovanu Antonio hè statu subitu imbuttatu in u matrimoniu cù 3 anni più chjucu Juana María López, chì li dete 3 figlioli. Di quelli trè figlioli, dui più ghjovani sò morti, cumpresa Juana chì morse dopu à l'età di 25 da a tuberculosi.

Quale era Scopre a Storia di Antonio de Torres Jurado, u leggendariu Guitar Maker

Hè cridutu (ma ùn hè micca verificatu) chì in u 1842 Antonio Torres Jurado hà iniziatu à amparà l'arti di a guitare da José Pernas in Granada. Riturnò in Siviglia è hà apertu un magazinu induve hà creatu u so propiu chitarre. Hè quì ch'ellu hè ghjuntu in cuntatti cù parechji musicisti è cumpunenti, chì l'hà spintu à innuvà è à creà novi chitarre chì puderanu aduprà in i so spettaculi. Famosu, Antonio hà pigliatu cunsiglii da u rinumatu chitarrista è cumpusitore Julián Arcas è hà iniziatu u so primu travagliu nantu à a chitarra classica muderna.

Si maritò in u 1868, è cuntinuò à travaglià in Siviglia finu à u 1870, quandu ellu è a so moglia si trasfirìu in Almeria, induve anu apertu una porcellana è una cristalleria. Quì hà cuminciatu à travaglià nantu à u so ultimu è più famosu disignu di chitarra, u mudellu Torres. Hè mortu in u 1892, ma e so chitarre sò sempre ghjucate oghje.

A vita è l'eredità di Antonio Torres Jurado

Prima vita è u matrimoniu

Antonio Torres Jurado hè natu in La Cañada de San Urbano, Almeria in u 1817. Era u figliolu di u publicanu Juan Torres è a so moglia Maria Jurado. À l'età di 16 anni, Antonio hè statu mandatu in l'esercitu, ma u so babbu hà sappiutu caccià ellu fora di u serviziu sottu u falzu pretestu di ellu ùn era micca idoneità medica. Pocu dopu, s'hè maritatu cù Juana María López è hà avutu trè figlioli, dui di quale tristemente morse.

A nascita di a chitarra classica muderna

Si crede chì in u 1842, Antonio hà iniziatu à amparà l'arti di a guitare da José Pernas in Granada. Dopu à vultà in Siviglia, hà apertu a so propria buttrega è hà cuminciatu à creà e so chitarre. Quì, hè ghjuntu in cuntattu cù parechji musicisti è cumpusitori chì l'hà spintu à innuvà è à creà novi chitarre. Pigliò cunsiglii da u rinumatu chitarrista è cumpusitore Julián Arcas è hà cuminciatu à travaglià nantu à a chitarra classica muderna.

In u 1868, Antonio si maritò è si trasfirìu à Almeria cù a so moglia, induve anu apertu una buttrega di porcellana è cristallu. Quì, hà cuminciatu à travaglià à part-time nantu à a custruzzione di chitarre, chì hà cuntinuatu à tempu pienu dopu a morte di a so moglia in u 1883. Per i nove anni dopu, hà creatu circa 12 chitarre annu finu à a so morte in u 1892.

Legacy

Guitars fatte in l'ultimi anni d'Antonio eranu cunsiderate cum'è incredibbilmente superiore à qualsiasi altra chitarra fatta in Spagna è in Europa à l'epica. U so mudellu di chitarra diventò prestu u pianu di tutti i chitarre acustiche muderni, chì sò stati imitati è copiati in tuttu u mondu.

Oghje, e chitarre seguenu sempre i disinni stabiliti da Antonio Torres Jurado, cù l'unica diferenza chì sò i materiali di custruzzione. U so legatu vive in a musica d'oghje, è a so influenza in a storia di a musica muderna hè innegabile.

Antonio de Torres: Crafting an Enduring Guitar Legacy

I Numeri

Quanti strumenti Torres stessu hà custruitu ? Nimu ùn sà di sicuru, ma Romanillos stima u numeru à circa 320 chitarre. Finu à avà, 88 sò stati situati, cù parechji più scuperti da tandu. U rumore dice chì Torres hà ancu creatu una chitarra pieghevule chì puderia esse assemblata è smontata in pochi minuti - ma esisteva veramente? Hè unu di i più di 200 strumenti chì sò stati distrutti, persi o restanu nascosti?

L'etichetta di prezzu

Sè vo site sempre tentatu d'offerta per una chitarra Torres, preparate à pagà centinaie di millaie di dollari. Hè un pocu cum'è i prezzi di viulini fatti da Antonio Stradivari - menu di 600 di i so viulini sopravvive, è venenu cun un prezzu altu. A cullizzioni di i vechji chitarre classiche ùn hà micca veramente decollatu finu à l'anni 1950, mentre chì u mercatu di viulini più vechji hè statu forte da u principiu di u XXu seculu. Allora, quale sà - forse un ghjornu videremu un Torres vende per sette figuri!

A Musica

Ma chì face questi strumenti cusì spiciali? Hè a so storia in u disignu di a chitarra, a so provenienza, o a so capacità di fà bella musica ? Hè prubabilmente una cumminazione di tutti i trè. Arcas, Tárrega è Llobet eranu tutti attirati da e chitarre Torres per u so sonu, è finu à questu ghjornu, quelli chì anu l'arechje addestrate accunsenu chì un Torres ùn sona micca cum'è qualsiasi altra chitarra. Un critique en 1889 l'a même décrit comme « le temple des émotions, l'Arcane de l'abondance qui bouge et ravit le cœur s'échappant en soupir de ces fils qui semblent les gardiens des chants des sirènes ».

Sheldon Urlik, chì hà quattru chitarre Torres in a so cullezzione, dice di unu di elli: "A chiarezza di u tonu, a purità di u timbre è a qualità cuncentrata di a musica da sta chitarra parenu miraculosa". I ghjucatori anu ancu nutatu quantu e chitarre Torres sò facili da ghjucà, è quantu rispundenu quandu una corda hè pizzicata - cum'è David Collett dice: "I guitare Torres vi permettenu di pensà à qualcosa, è a chitarra face."

U misteru

Allora chì hè u sicretu daretu à sti strumenti? Tramindui Antonios - Torres è Stradivari - anu ottinutu un livellu d'arte chì ùn pò micca esse riplicatu cumplettamente. I violini di Stradivari sò stati studiati cù raghji x, microscopi elettroni, spettrometri è analisi dendrocronologichi, ma i risultati ùn sò micca conclusi. I strumenti di Torres sò stati analizati in modu simile, ma ci hè ancu qualcosa chì manca chì ùn pò micca esse copiatu. Torres stessu hà offrittu i so pinsamenti nantu à questu, dicendu in una cena: "Ùn aghju micca utilizatu strumenti secreti, ma aghju aduprà u mo core".

È questu hè u veru misteru daretu à questi strumenti - a passione è l'emozione chì entra in a creazione di elli.

U mudellu rivoluzionariu di Antonio de Torres Jurado

L'influenza di Antonio Torres Jurado

A chitarra spagnola cum'è a cunniscimu oghje deve assai à Antonio de Torres Jurado - i so strumenti sò stati elogiati è ricunnisciuti da grandi chitarristi cum'è Francisco Tarraga, Federico Cano, Julian Arcas è Miguel Llobet. U so mudellu hè u più adattatu per a chitarra di cuncertu, è hè u fundamentu per a fabricazione di stu tipu di chitarra.

I primi anni di Antonio de Torres Jurado

Si crede chì Antonio de Torres Jurado hà avutu l'uppurtunità di scuntrà è amparà à ghjucà a chitarra cù u famosu Dionisio Aguado quandu era assai ghjovanu. In u 1835, principia u so apprendistatu di carpinteria. S'hè maritatu è hà avutu quattru figlioli, trè di i quali sfortunatamente sò morti. In seguitu, a so moglia hè ancu mortu dopu una relazione di 10 anni. Parechji anni dopu, si maritò è hà avutu quattru figlioli più.

L'eredità di Antonio de Torres Jurado

L'eredità di Antonio de Torres Jurado vive per via di u so mudellu rivoluzionariu di a chitarra spagnola:

- I so strumenti sò stati elogiati è ricunnisciuti da alcuni di i più grandi chitarristi di tutti i tempi.
- U so mudellu hè u più adattatu per a chitarra di cuncertu, è hè u fundamentu per a fabricazione di stu tipu di chitarra.
– Hà avutu l'uccasioni d'amparà da u famosu Dionisio Aguado quand'ellu era assai ghjovanu.
- Hà affruntatu parechje calamità in a so vita, ma u so legatu camperà.

Antonio de Torres Jurado: Un Maestru di Woodcraft

Granada

Si crede chì Antonio de Torres Jurado hà perfezionatu e so cumpetenze di u travagliu di u legnu in Granada, in l'attellu di Jose Pernas - un famosu guitariste di l'epica. I capi di e so prime chitarre sò assai simili à quelli di Pernas.

Siviglia

In u 1853, Antonio de Torres Jurado annunziò i so servizii cum'è chitarra in Siviglia. In una mostra di artighjanali in a stessa cità, hà guadagnatu una medaglia - purtendu a fama è a ricunniscenza cum'è luthier.

Almeria

Si trasfirìu trà Siviglia è Almeria, duv’ellu facia una chitarra in u 1852. Hà fattu dinù una chitarra chjamata « La Invencible » in u 1884, in Almeria. In u 1870, turnò in Almeria in modu permanente è hà acquistatu una prupietà per vende porcellane è pezzi di vetru. Da u 1875 finu à a so morte in u 1892, si cuncintrau à a fabricazione di chitarra.

In u 2013, u Museu di a Guitarra Spagnola Antonio de Torres Jurado hè statu creatu in Almeria in onore di stu grande chitarrista.

Chitarra "La Invencible" di Antonio de Torres 1884

U babbu di a chitarra spagnola muderna

Antonio de Torres Jurado era un maestru luthier di Almeria, Spagna, chì hè largamente cunsideratu u babbu di a chitarra spagnola muderna. Hà rivoluzionatu i standard tradiziunali di a fabricazione di chitarra, sperimentendu è sviluppendu i so propiu metudi per creà strumenti di qualità superiore. A so cumpetenza è a so creatività li hà guadagnatu u primu postu trà i pruduttori di chitarre, è i so chitarre sò stati elogiati da alcuni di i migliori chitarristi di u so tempu, cum'è Francisco Tárrega, Julián Arcas, Federico Cano è Miquel Llobet.

A chitarra "La Invencible" di u 1884

Sta chitarra di u 1884 era unu di i pezzi più rimarchevuli in a cullizzioni di u chitarrista Federico Cano, chì hè stata presentata in l'Esposizione Internaziunale di Siviglia in u 1922. Hè stata fatta cù legni selezziunati chì sò impussibili di truvà oghje, è presenta un trè pezzi. cima in spruce, dui pezzi in palissandro brasilianu è i lati, è una targhetta d'argentu cù u monogramma "FC" è u nome "La Invencible" (L'Invincible One).

U sonu di sta chitarra hè senza paragone

U sonu di sta chitarra hè simplicemente senza paragone. Hà un bassu incredibbilmente prufondu, treble dolce è penetrante, è un sustain è un scope senza rivali. I so armonichi sò pura magia, è a tensione hè suave è còmuda di ghjucà. Ùn hè micca meraviglia chì sta chitarra hè dichjarata Patrimoniu Naziunale !

Restaurazione

Ci sò qualchi crack longitudinali in u spinu è i lati di a chitarra, alcuni di i quali sò digià stati riparati da i maestri luthiers Ismael è Raúl Yagüe. E fissure restanti seranu riparate prestu, è dopu puderemu dimustrà u so potenziale senza risicà alcun dannu da e corde di a chitarra.

I Strumenti

E chitarre di Torres sò cunnisciute per i so:

- Sonu riccu è pienu
- Bella artisgianalità
- Sistema unicu di bracing fan
- Moltu cercatu da i cullezzione è i musicisti.

FAQ

Cumu Antonio Torres hà inventatu a chitarra ?

Antonio Torres Jurado hà inventatu a chitarra classica muderna pigliendu forme tradiziunali europee di chitarre è innuvà, basatu annantu à i cunsiglii di u rinumatu chitarrista è cumpusitore Julián Arcas. Cuntinuò à raffinà i so disinni finu à a so morte in u 1892, creendu un pianu per tutte e chitarre acustiche muderne.

Quale hè statu u primu cumpusitore à gode è celebrà e chitarre Torres?

Julián Arcas hè statu u primu musicista cumpusitore à gode è celebrà e chitarre di Torres. Hà offrittu à Torres cunsiglii nantu à a custruzione, è a so cullaburazione hà turnatu Torres in un investigatore inveteratu di a custruzzione di chitarra.

Quante chitarre Torres ci sò ?

Ci hè parechje chitarre Torres, postu chì u so designu hà furmatu u travagliu di tutti i pruduttori di chitarra dapoi è hè sempre utilizatu da i chitarristi classici oghje. I so strumenti rendenu obsoleti i chitarre di altri pruduttori prima di ellu, è era cercatu da i chitarristi impurtanti in Spagna.

Chì hà fattu Antonio Torres per fà a chitarra sona megliu ?

Antonio Torres hà perfezionatu u disignu simmetricu di a soundboard di a chitarra, facendulu più grande è più sottile cù fan bracing per forza. Hà pruvucatu ancu chì era a cima, è micca u spinu è i lati di a chitarra chì dà à l'instrumentu u so sonu, custruendu una chitarra cù u fondu è i lati di cartapesta.

cunchiusioni

Antonio de Torres Jurado era un luthier rivoluzionariu chì hà cambiatu a manera di fà è ghjucà di chitarre. Era un maestru artighjanu chì hà criatu alcuni di i strumenti più iconichi in u mondu. U so legatu vive oghje in a forma di e so chitarre, chì sò sempre ghjucate da alcuni di i più grandi musicisti di u mondu. A so influenza in u mondu di a chitarra hè innegabile è u so legatu cuntinuerà à inspirà e generazioni à vene. Sè site interessatu à amparà di più nantu à Antonio de Torres Jurado è u so travagliu maravigghiusu, ci sò parechje risorse dispunibili in linea. Dunque, ùn esitate micca à immerse è scopre u mondu di stu luthier incredibile!

Sò Joost Nusselder, u fundatore di Neaera è un marketer di cuntenutu, babbu, è mi piace à pruvà novi equipaghji cù a chitarra à u core di a mo passione, è inseme à a mo squadra, aghju creatu articuli di blog approfonditi dapoi u 2020. per aiutà i lettori fideli cù cunsiglii di registrazione è chitarra.

Verificate mi in Youtube induve pruvu tuttu questu attrezzu:

Guadagnu di microfonu vs vulume Segui